Novadan | Case story - Hotel Las Aguilas

Download pdf

 

Hotel Las Aguilas: 

”Vi accepterer kun høj kvalitet”

 

Hidtil har det været nødvendigt at iblødsætte tallerkener, bestik m.m. inden vask, og det var noget køkkenpersonalet hos Hotel Las Aguilas stod for. Det er nu ikke længere nødvendigt! I stedet oplever personalet nu en høj standard inden for opvask, som matcher hotellets høje standard. 

Hotel Las Aguilas
Hotel Las Aguilas er et 4-stjernet luksus hotel, som ligger på en bjergstop med en fantastisk panorama-udsigt over Puerto de la Cruz i det nordlige Tenerife. Som gæst på hotellet er der flere restauranter at vælge mellem, og kokkene tilbereder en bred række af buffeter fra det spanske køkken til internationale smagsvariationer.
Rent service er afgørende i et luksus hotel som Las Aguilas, og køkkenpersonalet er nødt til at kunne stole på kvaliteten af maskinopvasken. 
Fra flydende til pulver
Hotel Las Aguilas har altid benyttet flydende opvaskemidler i deres opvaskemaskine, som kører mange timer dagligt. Personalet, som har ansvar for opvasken, bruger normalt flere timer på at rengøre servicen. De stiller kaffekander, glas og meget beskidte tallerkener i en balje med vand tilsat klorin, inden de sætter det i opvaskemaskinen. 
Dette har været meget tidskrævende.
Men efter de nu har installeret Dema System sammen med Novadan Bistro Powder 743, har Hotel Las Aguilas reduceret tiden, som personalet bruger, da de ikke længere er nødt til at iblødsætte servicen i klorin. 
Som følge heraf oplever personalet også en anden fordel: Nemlig at de ikke længere er udsat for lugten af klorin. 
produkter af høj kvalitet.
Så hvad angår kvaliteten af de opvaskede tallerkener, kopper, bestik m.m., er personalet nu meget tilfredse. Køkkenchef Manuel Berriel bekræfter: “Testperioden viste, at Novadans produkter er af høj kvalitet, og vi vil bestemt fortsætte med Novadan som vores leverandør. Servicen er nu meget ren, og det er meget vigtigt for os.”. 
Andre produkter

Udover rengøringsmidler til tunnel-opvaskemaskinen, vil Hotel Las Aquilas tilføje Bistro Glas 345 til listen af Novadan produkter i køkkenet.
Bistro Glas 345 skal bruges i en opvaskemaskine, hvor Hotel Las Aquilas har problemer med kalk på glassene og indeni opvaskemaskinen. Novadan har anbefalet Hotel Las Aguilas at afkalke opvaskemaskinen med Lime 374 før installering af doseringssystemet og benyttelse af Bistro Glas 345 og Bistro Rinse 380.  
Bistro Glas 345-produktet er udviklet, så glassene beskyttes mod kalk-belægninger på overfladen. 
Bistro Rinse 380 kan med fordel anvendes sammen med Bistro Glas 345 på grund af dets egenskab til at bevare glassene tørre og skinnende.  
Også Bistro Oven 346 og Bistro Imo 311 er på listen over Novadan produkter i køkkenet. 
På Hotel Las Aguilas rengøres køkkengulvene med en gulvvaskemaskine. Novadan anbefaler at bruge Bistro Imo 311, da produktet er meget godt til at opløse fedt fra netop køkkengulve.  
Køkkenchefen Manuel Berriel er ikke i tvivl: ”På grund af produkternes høje kvalitet vil jeg klart anbefale Novadan produkter til andre hoteller med professionelle køkkener”.